tisdag 15 september 2015

10 tips för att hålla formen över ålder 50

Jag är i på väg in i mitt femtiotal och jag tänker vara i den bästa formen av mitt liv då det sker.
 Här är 10 tips för att hålla sig frisk och i form till 50 och framåt.
 Att vara 50 och över betyder inte "senior"!
Stryk det ordet från ditt ordförråd. Om du tänker på dig själv som gammal då kommer du att vara gamla. 50 betyder medelåldern för mig - den främsta tiden i ditt liv. Jag tror på en helhetssyn av fitness. Det är en sinne/kropp sammanslutning och enligt min mening krävs för att vara i toppform och hälsa, inte bara fysiskt men psykiskt välbefinnande också.
Det handlar om attityd, om du tänker och agerar ungt så är du ung. Placeboeffekten är verklig och du kan låta det fungera för dig genom att ha en positiv och spännande syn på livet. Tro i ditt hjärta och din själ att du kan förbättra dig själv genom träning eller så kan du låta placeboeffekten arbete mot dig genom att vara ett pessimistiskt offer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar