torsdag 31 oktober 2013

Hösten här igen, nya projekt och nya utmaningar.

Höst

Det ser ju fint ut på bild, när solen skiner... Men det gör den ju inte, den har lämnat oss i mörker, kyla och väta. blä för höst...
Bäst att göra något konstruktivt av den.

Jag har haft ett bra träningsår känner jag, började ju  med 100 dagar, gick ned från 95 kilo till dryga 83. Det som inte syntes på vågen var den stora förändringen i kroppen, jag ökade muskelmassan ganska rejält så den riktiga viktminskningen var större om man ser till det tråkiga lagret mysfett som förvann. Nu har jag en vikt på 81,7 (mätte mig på den nya någorlunda riktiga vågen på sats) och en träningsgrad som är relativt hög.

Jag bestämde mig för att bara köra träning med Kettlebells, spinning och träning med egen vikt hela 2013, dvs jag har inte tränat i gymmet med tunga vikter. Projekt "stark på riktigt" blev arbetsnamnet i mitt huvud.

Jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Ökade min kettlebell under året från 16 Kg till den nya som jag just börjat kämpa med som väger 28, en ganska snabb ökning men hela tiden under kontroll.
Målet mot är att orka med den stora bumlingen, monstret...
Målet i sig är mest för mig själv, ett kvitto på utveckling. Kommer ihåg hur jag slet med 16 kg, det är nu inte så jobbigt med 24 längre även om jag ibland känner det är tungt med 28 så går det att köra ett helt pass och jag har sniffat lite på 32 men den är lite för tung ännu att köra 45 minuter med. Men snart så.

Min lilla dotter har flyttat hemifrån, ännu ett tecken på att tiden går antar jag. Hon har blivit vuxen på ett ögonblick och klarar sig själv. Pluggar och partar samt bakar kakor.  Saknar henne men inser att det är dags att låta henne bli vuxen. Jag är så stolt över henne, ja över alla ungarna såklart men det är den första som stapplar ut i världen så det är lite speciellt.



Åkte från Hagfors till karsltad i det som kallas för Sverigestafetten och blev intervjuad av magnus Salbrink, vi hade en härlig resa även om vi startade  mitt i natten och kylan. Snittade på 30,5 km/h jag och Mats Jensen som drog ifrån de andra och kom i mål nära en timme innan de kom fram ;)

Etapp 3 Sverigestafetten.

Visst är jag nerdig :) jag vet, men lite kul är det. Jag roade mig att googla lite och kom fram till förljande:

Ligger väl lite i det, testa själv :)

Det enda bra med att sommaren inte är här är väl att vissa mode misstag inte syns så mycket, jag såg detta en dag och vanligen tänker jag inte på det men uj.
Till och med Sola i Karlstad hade en dålig mode dag
Höst medför även födelsedag :) Alltid en trevlig dag och i år med .
Efter ett fantastiskt bra år, vad gäller sommar och britt sommar så kom den då, hösten. Kallt, regn, halt ibland och mörkt. Allt det vi lärt oss höst ska vara. 
Så då dags igen. 100 dagar var en riktigt bra utmaning och jag vill göra det igen.

Dags alltså 100 nya dagar. Samma som vanligt med 100 dagar med motion varje dag, strikt deit och INGEN alkohol... Börjar den 21/12 och avslutas den 30/3 från det att solen vänder åter till vi går över till sommartid. Låter det svårt? En utmaning ska vara svår ;)

Utmaningen på Facebook

Flera med redan, och fler ska vi bli, häng med du också.
Nå nog nu. Jag och Jonatan ska på Pablo Francisco den 8e november, ska bli riktigt kul :)

Kram å kläm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar