måndag 5 augusti 2013

Åter på jobbet

Sommaren är långt ifrån över även om semestern just nu inte pågår.

Tillbaka på kontoret, direkt problem med nacken. Det är whiplashen som jag drog på mig på väg till jobbet för ett tag sedan som gör sig påmind. Tungt.

Jag får promenera och försöka hålla mig aktiv vid skrivbordet då jag inte kan sitta stil, då låser sig nacken.
Träning har visar sig fungera bra, även tung träning med kb eller cykling, bara jag inte sitter still med nacken. Svårare än det låter då jag mest sitter vid en dator hela tiden. Ska försöka få lite hjälp via företags sjukvården.

Sommaren var full av sol, bästa sommaren jag kan komma ihåg faktiskt. Skiter fullkomligt i böndernas behov av regn, de har fått sitt i många år nu då låt solen stå som spö i backen...

Huset är uppochner, inget är i ordning och jag är inte hemma och kan hjälpa till, Samuel ska skolas in nästa vecka så tills dess bör vi få lite ordning.

Jag har börjat min satsning på nästa stora utmaning. Vågar knappt säga det men någonstans har ett mål att göra en ironman innan jag fyller femtio vaknat...

Sådär, nu är det sagt. Järnmannen innan 50!

Det är ett ambitiöst mål inser jag, särskilt dom jag hållit mig ifrån löpning sedan jag som ung skadat knäna så jag vet inte ens om jag kan springa.
Skor och löptekniker har utvecklats sedan jag hattade runt som ung, jag kommer försöka få hjälp av alla mina sköna vänner som har massor av erfarenheter.

Cykling är jag inte så stor oro för, visst kommer det bli tufft med så lång sträcka tillsammans med simning och löpning men här har jag själv lite erfarenheter.

Simningen är inte enkel den heller , särskilt inte i sjö, jag klarar mig hyfsat i en pool men har ingen erfarenhet från sjö simning.

Jisses vad man hittar på, men att ha ett tufft mål har alltid sporrat mig och hård träning är ett sätt att leva för mig. Nu gäller planering och fokusering.

Vi börjar såklart idag, aldrig imorgon!! (det är ju måndag i alla fall)

Bara nu inte nacken eller knän kraschar så ska ni få se, inget är omöjligt.

Så sommaren fortsätter, nya utmaningar både privata och som tidigare kommer... Vi håller kvar känslan så länge det går...
Sommar 2013 levererar
Lite kan jag springa i alla fall

Och jag kan fortfarande ge grabben en match.

- Hjobo online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar