tisdag 12 februari 2013

Långa måndagar


Får ofta höra att måndagar är jobbiga och långa.Jag tånkte berätta om gårdagen, en måndag som är ganska typisk mina måndagar.

Min måndag börjar, som alla dagar, kl 06.30 med uppstigning och bestyr i kakelbaren. Sedan på med ungarnas kläder och iväg senast 07.30 för att hinna lämna tre ungar på varierade skolor runt om i Karlstad/Hammarö.

Ganska precis åtta brukar jag ramla in på jobbet och häller upp en stor kopp grädde med kaffe i. Jobbet är Karlstads kommuns IT avdelning och måndagar är "mötesdagar", sitter pall i stort sett hela dagen med undantag för promenaden på lunch.

Lunchen försöker jag få så LCHF som möjligt, börjar bli bra på det nu efter så många år men när man är på resa är det svårt. Ägg är alltid rätt så det blir Ägg, avokado, gärna räkor eller kyckling men ibland stekt bacon(Sidfläsk menar jag).

Klockan 17 är det dags att leta sig till bilen och fara till min andra arbetsplats, SATS Färjestad där jag brukar komma senast 17.15.

Mitt första pass börjar inte förrän kl 18 men jag tycker om att vara tidigt på plats så jag kan komma i stämning och få ordning på allt. hatar att komma i sista sekund, det gäller allt faktiskt, gillar att ha gott om tid på mig. Då hinner jag dessutom träna lite rygg själv, det blir ca 15 minuter.
17.30 släpper repan biljetterna och ganska snart har vi fyllt salen, det är en skön känsla att se alla medlemmar komma in och ge energi. Vi kör ett 75 minuters bergspass oftast, ibland blir det tempo och ibalnd intervall men det som gillas är tunga backar mest.
19.15 är vi klara och salen töms sakta medans en del vill prata lite träning eller diet innan dom springer hem och fyller på energireserverna som nu börjar sina betänkligt. Jag käkar LCHF så mina reserver håller lite längre men jag fyller på med vätskeersättning innan jag går och letar reda på min fotbollsklubb som jag ska köra 30 minuter cyke och 30 minuter Kettlebell med.

Vi kör väldigt tufft cykel, det är fotbolls grabbar, dom borde ha ben och orka med ;) Precis 20 får vi komma in i stora salen, vi möter harmoniska yoga människor och känner oss ganska övertända :) men får snabbt fram klot och mattor, det går snabbare nu när dom gjort det några gånger och vet vad som ska fram.

Effektiv tid med kettelbell 25 minuter, undanplock och ut i durschen ganska precis 20.30, lite snack i bastun om allt och inget innan det är dags att försöka hitta bilen igen för att ta sig hem.

16 åringen har fixat mat till familjen så när jag kommer hem är det bara att lassa upp ett par kottletter med grönsaker och stark vitlöksröra, arbetskamraterna får gilla läget imorgon, inga viktiga möten på gång.

Kraschar ner i soffan lagom till mentalisten som jag inte orkar titta klart på utan bara fluktar förstrött på medan jag uppdaterar Funbeat och prackar på mina vänner snusförnuftigheter på fejjan.

23.00 piper min telefon med larmet som jag satt, det står "Gå och lägg dig, det är bra för dig" (snodde den idén från frugan) och för en gångs skull  känner jag att det kan var en bra ide.

Somnar inte direkt såklart men hinner tänka, Måndagar är nog nästan bästa dagen i veckan. Enda problemet är att jag inte hinner träffa Samuel så mycket men jag hann smita in och snusa lite på honom utan att han vaknade innan jag hoppade i säng.

Nu är det tisdag, snart halva veckan gått, sommaren kommer tro mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar