torsdag 8 november 2012

Kräksjuka och födelsedagar

Inte roligt med vinter, det är min vanliga inställning till denna jobbigaste av årstider. Nu är det dock turbo på eländet. I en vecka, egentligen tre dagar, som känns mer som tre veckor har vi nu kämpat med kräksjukan.

Började med Lena förra veckan men vi trodde vi klarat oss ända till måndagen då Angelina kräktes och hela karusellen satte fart.
Lite misstänksamt var det kanske men som Angelina sa, det är inte så smart just nu då min födelsedag är på tisdag, det stämmer ju. Så illa i magen och med Samuel kräkande hela natten väckte vi Angelina med ljus och klabbchoklad, inte den bästa födelsedagen kanske men hon fick presenter och verkade ganska nöjd.
Vi har mestadels sovit allihopa utom Lena som jobbat, hon hade allt sitt veckan innan när samuel var förkyld. Jag fick förkylningen och magsjukan samtidigt, man vill ju vara effektiv i allt :(
Nu har det lugnat ner sig, det är dags att gå ut i världen och ta del igen. Massor av trådar som borde ha knytits ihop måste nu börja dras i samtidigt som jag ska försöka hitta min nya arbetsplats som jag inte är helt säker på att den är klar för mig ännu, det ska bli intressant imorgon att se om jag har något skrivbord eller inte.

Skönt att det bara är vanlig vinterelände nu i alla fall, jag orkar inte med mer sjuka på ett tag..
//Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar