tisdag 3 april 2012

Solen och kylan

Solen har kommit åter efter köldknäppen i helgen. Inte så konstigt kanske Det kallas ju för aprilväder av en orsak mkan man tro. Efter min dystra och ledsna blogg om snus och dess eländen med vikten har flera av er uppmuntrat mig, tack ska ni ha, det värmer verkligen :)

Inte för att jag tycker det är roligt med vikten men i alla fall, det får gå. nu är jag inte beroende av snuset längre, jag längtar efter det mer än någonsin men jag kommer inte flla tillbaka, i alla fall inte än.

Om vi bara får vara friska nu ett tag kommer det säkert ändra sig och det får vi väl hoppas att vi får.

Jag har drabbats av odlarlust!

Är det ett ålderstecken?  Jag har köpt en massa drivbänkar och odlar allt från tomat, chilli och tobac till rödbetor och ringblommor. Myser runt i trädgården så grannarna tror jag blivit besatt, jag som knappt varit uti trädgården innan om jag inte grillat eller något annat slappt. På önskelistan nu ligger en  eldningstunna, en tunna till att göra grill av och ett växthus, gärna större än 6 m2...

Jag har en massa ideer om vad jag skulle vilja göra i trädgården, men det får hända lite pö om pö då det som vanligt är fullt med ungar och jobb som stör mina fritidsintressen :) Tur man har ett kul jobb i alla fall...

Nå det  var väl allt för idag, vi hörs och tack igen för uppmuntrande ord, jag blir glad av alla som säger snälla saker men mest jag uppmuntras verkligen av er som jag inte riktigt väntat mig att ni ska ens hitta min blogg, det är otroligt roligt att höra era uppmuntringar och klappar på ryggen.

ha det gott i solen, nu kör vi in i våren med full fart mot sommar och semester i blick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar