lördag 14 januari 2012

Solen kommer

Äntligen känner Jag att det börjar ljusna, krafterna kommer åter.
Vi har i ren inspiration gjort ett röj i garaget, slängt en hel cheva med grejer och lagt ut på blocket både en vagn och en barngunga.

Jag är en sommar människa.

Helt beroende av ljus, knäppt att bo i sverige kanske men om man inte har mörkt någon gång uppskattar man inte ljuset lika mycket.

Så är det väl med det mesta, allt handlar väl till slut om referenser. Om man inte lär sig att det är svårt att tjäna pengar uppskattar man inte att ha dem, om man aldrig varit olycklig kan man inte känna lycka.

Det betyder väl inte att man måste vara olycklig för att kunna vara lycklig, bara att man uppskattar det så mycket mer om man har referensen.

Nu får det gärna komma snödroppar snart, min kryddträdgård ska snart få lite kärlek så vi kan få färska kryddor i år med, jag vill bygga in altanen och göra en massa saker.

Antagligen är det vår Biggans orsak att jag känner så, hon tar hand om allt vi borde ha gjort så nu känner jag att jag har ork och lust att göra det som vi vill göra.

Bort vinter och välkommen vår, må solen stråla som aldrig förr!



- Posted using Nothing but My fantasy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar