onsdag 14 september 2011

En Smart dag

Vaknade pigg klockan sju, vad är det för fel på mig, jag har möjlighet att ligga och snusa en timme till drygt men inte då. Tog en liten promenad i det vackra vädret, på kvällarna får vi knappt gå utanför hotellet då området är väldigt ruffligt häromkring, hotellet är fint och har bra service men Bryssel är inte så säkert på kvällarna och särskilt inte norr om gare du nord där vi är. Red light distriktet ligger två kvarter bort och där blir folk rånade dagligen tydligen.
Gott kaffe
På morgonen är det fritt fram igen och för att få loss nacken traskade jag runt lite. Nu har jag just fått god frukost med väldigt gott kaffe/moccachino och väntar på att åka till Smart Cities för en dag med mycket intressanta diskussioner och nätverksbyggande. Senare idag ska vi åka sightseeing i Bryssel. WiFi är inte alltid tillgängligt och datatraffik svindyrt så jag får ladda upp ikväll.
På promenad i Bryssel

Massor av intressanta föreläsare idag, det känns som om mycket av det projektet levererat kommer spela roll i mitt jobb framöver.
Runda bordssamtal

Träffade en kompis till syster idag, Marie-Therese från kau, förvirrade henne med vår familje konstellation men det slutade ganska väl tror jag, alltid roligt att se på när andra försöker få ihop det när man berättar. Vi kom fram till att vi har en stor familj i alla fall och dt stämmer nog ganska väl med sanningen.
MT och Per-Erik

Nacken höll på att ta livet av mig vid lunch och det serverades paj som inte riktigt funkar med magen så jag tog en promenad genom de finare kvarteren av Bryssel istället. Hittade en stor park som jag gick vilse i så jag höll påatt komma sent till nästa föredrag. Slank in precis i tid varm å go.
Jogga inte i parken?
En av många kyrkor
Mycket gott serveras på gatuköken...
Maria-Therese fick en tung introduktion av moderatorn och kom av sig lite då hon blev märkbart nervös. Jag tyckte i alla fall hon fick fram det hon skulle och tyckte det var intressant, jag ska ju gå kursen snart så det var bra intro för mig.

Per-Erik och Maria-Therese poserar på bilden.

Nu är det runda bordet diskussion ett tag sedan går vi å tvättar av oss innan det blir gemensam middag ikväll.

Efterrätten var i Lenis smak :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar