onsdag 14 september 2011

En dag på jobbet

Dags att stiga upp, klockan är 04.30 och taxin hämtat om 25 minuter. Hunden blir väldigt glad att jag är uppe, att vi la oss tidigt hade hon inte räknat med så kvällskissen missades tydligen.

04.53 hämtar taxin och jag förundras över chaffisens storlek, ratten och han slåss om utrymmet hela tiden och hans andhämtning påminner lite om en trasig pipleksak. Jag tänker lite att jag hoppas att hjärtat orkar ända fram till flygplatsen. Kan inte vara lätt att hålla koll på dieten i det arbete han har men man hoppas att han tar tag i det innan kroppen ger upp, det verkar inte vara långt kvar.
Biljett
Flyget från Karlstad skumpade en hel del, litet plan och mycket vind men på det hela gick transport till Danmark smärtfritt, enda problemet var nacken som krånglade som tokig, lika bra att jag vänjer mig antar jag.

Nu sitter vi på nästa plan mot Bryssel, EUs huvudstad. Jag kände inte till mycket mer än det om Bryssel innan resan var ett faktum men nerd som man är har jag nu läst på en del, det ska bli spännande. Skrev om det i tidigare blogginlägg.
Mot Bryssel
Idag har vi inget planerat förrän kl 19 då välkomstmiddag hålles. Imorgon börjar själva jobbet. Faktum är att det ska bli väldigt intressant, inte bara Bryssel utan smart cities projektet lockar mer just nu, nerd som sagt.

Klockan är 08.49 och vi flyger så jag kan inte skicka utan får vänta tills vi är framme.

10.38
Hittat alla väskor utom Peters, nu åker vi mot norra stationen där vårt hotell ska ligga. Alla pratar lite konstigt men engelska verkar funka i de flesta fall.

Vi har redan börjat tråka Peter lite för väskan men han klarar det nog. Vädret är vackert och Katia påverkade oss inte mycket. Nu har vi fri tid till 18.45 då vi ska samlas för att gemensamt dra mot middan, klockan 18 ska vi träffas i baren. Ännu en dag på jobbet :)

Dags att åka, klockan är 18 och ett helt band av människor från hela Europa pluss Kanada har nu anslutit, allt från it cio till kommunchefer för kommuner över 75000.
Så ska en galleria se ut
Vi åker till en gammal teater i down town och får en tur i Bryssels historia.
Ingången till middagen gick genom en chokladaffär, det bjöds med :)

Coolt konsterk
Under tiden serveras champanj, den riktigt dyra sorten, och horve durves (stavas det så?) tre rätters middag från värsta Michelin guid meny med vita dukar och årgångs vin, när det gäller EU spar dom inte på sådant.

Till slut är det dags att dra sig tillbaka, nu börjar det kännas att jag gick upp kl 04.10

Nattinatt, höra imorgon, saknar familjen.

EU Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar